VÅRE REISER

: +47-91830575 eller +47-91198835 | : post@linneareiser.no | Følg oss på Facebook

PRAKTISK INFORMASJON
Her finner du generelle svar på spørsmål våre kunder ofte har


Om reisene:
Våre reiser er laget for voksne med normal kondisjon og som er vandt til å gå på ujevnt underlag. Ta gjerne kontakt med oss om du ønsker flere detaljer rundt dette.

På reise:
Vi tar oss tid til å se de vakre detaljene! Våre turer går i et tempo som gir tid til nytelse.

Program og innhold:
Våre dag til dag program legges ut her på nettsiden. I tillegg finnes det program i papirversjon ved ønske. Når reisen nærmer seg sender vi et oppdatert program til alle påmeldte, hvor vi gir nærmere detaljer. Vi tar forbehold om pris – og programendringer som må gjøres grunnet forhold vi ikke råder over eller kan vite om på forhånd.

Reiseledelse:
Det er alltid med reiseledelse fra Linnea Reiser i tillegg til skandinavisk talende lokale guider. Så langt dette lar seg gjøre.

Hva slags klær skal jeg ha med?
Våre reisende kler seg oftest med sporty fritidstøy. Det aller viktigste på reisen er at du har gode sko eller joggesko eller sportssandaler er gode å ha. Skal vi besøke religiøse monumenter som kirker, templer og moskeer og lignende, bør du dekke skuldre og knær. Vi anbefaler at du har med en ekstra genser eller en vindjakke. Mange velger også å ha ned litt penere tøy for kvelden.

Hoteller:
Vi velger alltid komfortable hoteller med god standard. Og som ligger sentralt til i forhold til programmet.

Fly:
Vi forsøker så langt det er mulig å bruke direktefly fra Gardermoen. I noen tilfeller kan det la seg gjøre å bruke direktefly fra andre flyplasser. Mer informasjon finner du i programmet.

Flytider:
Flytider er alltid foreløpig, og kan bli justert uten forvarsel av flyselskapene. Tenk på dette når du betiller tilslutning med tog, buss eller ønsker å bestille tilslutning med fly selv. Det er derfor best å ha fleksible billetter, siden flyselskapet ikke dekker kostnader i forbindelse med endring av flytider.

Tilslutning og overnatting:
Trenger du tilslutningsfly fra andre steder i landet, så ordner vi dette til gode priser. Det samme gjelder overnatting. Dette bestiller du sammen med reisen. Vi gjør oppmerksom på at det gjør det sikrere å bestille en gjennomgående billett. Dette gjelder både baggasjehåndtering, samt ved endringer i oppsatte flytider og ved forsinkelser.

Kan jeg registrere bonuskortet mitt for flyreisen?
Ja, det kan du. Dette gjøres når du skjekker inn via internett eller på flyplassen.

Transport:
Vi sørger alltid for at våre busser og annen transport har god standard i hht. det landet vi befinner oss i.

Bestille reise:
Benytt påmeldingskjema her på siden. Eller du kan ringe oss på telefon 918 30 575. Du mottar en oredrebekreftelse fra oss sammen med en faktura på depositum, som er normalt er kr. 2500.

Betaling:
Etter at vi har mottatt påmeldingen, sender vi bekreftelse med faltira pålydende depositum med forfall innen 10 dager. Sluttfaktura fratrukket innbetalt depositum blir tilsendt, og forfaller til betaling ca. 5 uker før avreise.

Kredittkort:
Ønsker du å betale reisen med kredittkort, ta kontakt for informasjon.

Flybilletter/reiseinformasjon:
Flybilletter og annen reiseinformasjon sendes cirka 14 dager før avreise.

Påmeldingsfrist:
Påmeldingsfristen er normalt 2-3 måneder før reisen starter. Men vi har ofte noen plasser åpne etter dette, så ta kontakt for å høre om ledige plasser. Vent ikke med å melde deg på, da det er begrenset med plasser.

Navn på reisende:
Når du bestiller din reise er det viktig at navnet er nøyaktig slik det står i passet. Kontroller navn på ordrebekreftelse og faktura. Avviker navn, gi oss snarest beskjed for å unngå gebyrerer fra flyselskapene eller kostnadene for en ny billett.

Visum og pass:
Som reisende er du selv ansvarlig for å ha gyldig pass for reisemålet. For enkelte destinasjoner kreves et pass som er gyldig minimum 6 måneder fra reisetidspunket. Sjekk også alltid om passet er uskadet og gyldig. Trenger du visum for destinasjonen gir vi beskjed og instruksjoner om dette i programmet for reisen. Alle som reiser til USA, gjelder også mellomlanding, skal fylle ut en elektronisk innreisetillatelse kalt ESTA. Senest 72 timer før avreise må du søke om innreisetillatelse på https://esta.cbp.dhs.gov

Mat og allergier:
Vi reserverer alltid restauranter i forkant av reisen. Har du spesielle allergier eller ønsker vegetarmat, gi beskjed om dette ved bestilling. Vi gir denne informasjonen videre og imøtekommer dette så langt det lar seg gjøre.

Hvordan tar jeg med medisin på reisen?
Ta med eventuell medisin i original forpakning hvor tekst står. Husk å pakke all livsnødvendig medisin i håndbagasjen i tilfelle den innsjekkede bagasje blir forsinket. Ved flytende medisin bør du ha med resept/brev fra legen din.

Vaksiner:
Behovet for vaksinasjon varierer avhengig av destinasjon og individuell helsetilstand. Vi opplyser i reiseprogrammet hvis det er behov for spesielle vaksiner for reisen.

Reisebetingelser:
Gjør deg kjent med våre generelle reisebetingelser. Her finner du oppslysninger om avbestilling ved sykdon. Vi er medlem av Reisegarantifondet.

Avbestillingsforsikring og Reiseforsikring:
Vi anbefaler at du tar ut en avbestillingsforsikring , og har tilstrekkelig helse -og ulykkesforsikring for hele reiseperioden. Sjekk hva som er inkludert i ditt hjem forsikring.

Hva med helsesituasjon og uroligheter i verden?
Vi følger råd som gis av Folkehelseinstituttet og Utenriksdepartementet. Vi vil gi informasjon når dette er aktuellt for en av våre planlagte reiser.